Incurajarea participarii clientilor in proiectele de webdesign

Incurajarea participarii clientilor in proiectele de webdesign De ce spun incurajarea? Pentru ca majoritatea clientilor fie cred ca daca te platesc pentru serviciile de webdesign considera ca tu esti un fel de guru si le poti citi gandurile atunci cand vine vorba de felul in care trebuie sa arate site-ul lor, fie sustin ca nu au timp sa ia parte la acest proces de creare al unui site web.

Metoda noastra de lucru

Modalitatea noastra de lucru poate fi diferita fata de cea majoritara a firmelor de webdesign din Romania, care folosesc discutiile cu clienti doar pentru a alege o tema de wordpress sau alt CMS pentru a le manufactura site-ul. Noi vrem sa facem clienti sa inteleaga inca de la inceput ca acest proces de design sau re-design al unui site web are nevoie si de participarea lor. Fara o transparenta si o comunicare continua de-a lungul acestui proces, rezultatele cu siguranta vor fi neplacute pentru ambele parti, clientul va fi nemultumit pentru ca "nu a fost intrebat despre anumite aspecte" si webdesigner-ul va deveni din ce in ce mai frustrat pentru ca "nu a fost informat despre anumite aspecte".

Asa ca da, participarea clientilor este foarte importanta

Principiile vanzarii serviciilor se aplica si domeniului de webdesign, dar asta nu inseamna ca, clientul nostru este stapanul nostru. In aceasta relatie clientii trebuie sa inteleaga ca noi suntem profesionistii care vor face lucrurile sa functioneze in timp ce ei au un rol foarte important in acest angenaj si anume "comunicarea".

Cum incurajam aceasta participare?

In primul rand explicam clientilor ca parerea lor conteaza si incercam sa usuram aceasta relatie de colaborare prin diferite tool-uri de comunicare si feedback permanent. Asta inseamna ca vor fi tot timpul conectati la acel proiect,  pentru ca totul sa fie ok de ambele parti, facilitand astfel orice fel de modificari la momentul oportun. Clienti trebuie sa intelega ca si noi avem nevoie de contentul necesar pentru a construi un website la fel de mult cum si ei au nevoie de o comunicare la timp.
Robert
Scris de - 10 Apr 2015