Noile tehnici de optimizare si promovare SEO pentru anul 2016

Noile tehnici de optimizare si promovare SEO pentru anul 2016
Definitie: "SEO" - optimizare pentru un motor de cautare
Seo reprezinta o multitudine de practici prin care un site web (eg: magazin online, site de prezentare, site de anunturi online, etc.) poate influenta algoritmii unui motor de cautare precum Google, sa fie afisat cat mai aproape de primele rezultate ale unei pagini de cautare. Toate aceste practici denumite "SEO" lucreaza impreuna pentru a creste rank-ul SERP (search engine result page) al unei pagini web.


Datorita volumului urias de pagini web pe care un motor de cautare trebuie sa le indexeze si sa le claseze in SERP, algoritmii care fac posibil acest lucru sunt intr-o continua schimbare. Astfel la o perioada de timp acesti algoritmi se schimba pentru a deveni mult mai fiabili si pentru a putea raspunde cerintelor tot mai mari ale consumatorilor sai.


Metodele de optimizare seo nu constituie o retata 100% sigura prin care poti aduce o pagina web in pozitii de top. Nu exista o reteta magica prin care poti sa ajungi cu site-ul tau in prima pagina google, ci doar munca, exercitiu, incercari si uneori chiar si esuari.


Va prezint in continuare o lista a celor mai importante metode de optimizare SEO pentru anul 2016.


1. Optimizare UX sau Inbound Marketing
- Ce anume fac oamenii intr-un site web? Cumpara, se informeaza, se inscriu la newslettere, etc. Dar ca sa poata face acest lucru, site-ul trebuie sa isi indrume utilizatorii catre butoanele de "adauga in cos", catre informatiile dorite sau catre formularele de inscriere la newsletter. Aceasta metoda se numeste "Inbound Marketing" si este o parte a practicilor SEO. Ideea de a converti utilizatorii in clienti sau de a-i face sa dea click-uri in zonele in care ne dorim se numeste UX (user experience).


2. Optimizare tehnica sau On-Page html seo
- Tot din familia de practici SEO face parte si aceasta tehnica, fiind privita ca una dintre cele mai importante tehnici de catre unii specialisti SEO. Un site web trebuie optimizat foarte bine si din punct de vedere al codului. Utilizarea etichetelor precum title sau meta, sitemap-urile, densitatea cuvintelor cheie, rapiditatea de incarcare a site-ului sau optimizarea pentru telefoane mobile si tablete sunt doar cateva dintre elementele tehnice de care trebuie avut grija atunci cand ne dorim clasarea cat mai sus a unui site web in motoarele de cautare.


3. Social media sau promovarea in retelele sociale
- Setati-va cu atentie conturile retelelor de socializare astfel incat sa reflecte produsele sau ideile pe care le promovati si in interiorul site-ului. O grija ceva mai sporita trebuie sa ii dam retelei de socializare Google+ care devinde din ce in ce mai importanta in strategiile de optimizare SEO. Butoanele de share, de +1 sau like nu trebuie sa lipseasca din paginile articolelor interesante, si din nou folosind tehnicile de UX acestea trebuie sa fie pozitionate in locuri bine gandite pentru a putea facilita accesul. Cu cat comunitatea de prieteni din reteaua sociala este mai mare, cu atat Google te va privi si te va cota mai bine in rezultatele sale.


4. Contentul de calitate
- In cele din urma cea mai importanta tehnica de SEO este contentul. Articolele trebuiesc scrise pentru oameni si nu pentru motoarele de cautare, asa ca evitati in continuare keyword stuffung de genul "Vand tricouri negre. Tricouri negre de calitate. Cele mai bune tricouri negre". Acest lucru NU va va ajuta, ba mai rau, va poate aduce si anumite penalizari din partea motoarelor de cautare. Incercati sa scrieti lucruri pe care audienta voastra sa le poata citi cu usurinta, articole care sa le placa, sa ii faceti sa revina si sa distribuie articolele respective. Incercati sa aduceti un plus internetului, scrieti lucru noi, de actualitate, unice.


5. Link "Building" si PR
- Ultimul aspect demn de mentionat ar fi "producerea de link-uri externe" sau link building-ul. Aceasta tehnica a fost printre primele tehnici de SEO existente. Versiunile initiale ale motoarelor de cautare se bazau foarte mult pe link-urile externe pe care o pagina de web le avea, astfel clasand pagina web dupa "popularitatea" link-urilor pe care le avea pe alte site-uri. 10 ani mai tarziu si totul a incetat. Acum, motoarele de cautare nu se mai bazeaza pe orice link extern, deci numai conteaza cantitatea ci calitatea link-urilor. Asa ca metodele vechi prin care SEO-istii vintage postau link-urile pe diferite bloguri in sectiunile de comentarii sau plateau site-uri pentru a le afisa link-urile, scheme de link exchange, adaugari de link-uri in directoare publice s.a. NU MAI SUNT VALABILE. Asta nu inseamna ca link building-ul a disparut complet. Doar s-a transformat. Acum sunt de notorietate doar link-urile obtinute organic, si anume articolele obiective ale altor site-uri despre pagina ta sau folosirea unui PR pentru a promova ideile si implicit pentru a-i face pe altii sa scrie despre site-ul tau.


Concluzia
- Desi s-au schimbat foarte multe lucruri in algoritmul cu care motoarele de cautare indexeaza paginile web, bazele SEO sunt tot aceleasi. Si daca ar fi sa le reamintim in ordinea lor de azi, in anul 2016, ar fi urmatoarele: UX, Seo on-page, Social media, content de calitate si link building + PR.
Robert
Scris de - 07 Ian 2016